Hej igen..

Igår blev det inget skrivande. Hade tenta på förmiddagen och trots att det var en liten tenta som bara tog två timmar så blev jag helt slut.
Jag har också mått lite dåligt över min ändrade kost. Jag trodde inte att det skulle märkas att man "bara" tog bort kolhydraterna men jag har de senaste dagarna haft lite ont i magen, lite yrsel och igår hade jag ont i huvudet.
På förmiddagarna mår jag jättebra och känner att detta funkar men på kvällarna mår jag dåligt och känner att jag inte vill hålla på med detta, så igår innan jag gick och la mig så bestämde jag mig för att lägga av. Så jag åt en riktig frukost imorse. Sen ställde jag mig på vågen och såg att jag sen i torsdags har gått ner 2 kilo (1 kilo är nog mer rätt för jag brukar pendla lite från dag till dag mellan två siffror, men 2 om man kollar på de anteckningar jag fört över vikten).
Det låter ju fruktansvärt mycket på två dagar men kan det verkligen vara så här?
Efter vägningen bestämde jag mig i alla fall för att fortsätta ett tag till. Men jag tycker faktiskt att det är lite äckligt att stoppa i sig allt fett, man blir lite äcklad av att öppna kylskåpet som bara innehåller typ fet yoghurt och grädde.
Igår åt vi i alla fall en riktigt god kvällsmat, lax under vitlökstäcke.

2 laxfiléer
1dl grädde
2 dl creme fraiche
1 vitlöksklyfta
Salt
Citronpeppar

Lägg den tinade laxen i en ugnfast form. Blanda grädde och creme fraichen. Pressa i vitlöken. Salta och peppra, smaka av. Häll den kalla såsen över laxen och ställ in i ugnen i 20 minuter på 175 grader.
Till detta åt vi sallad.

Tyckte detta var väldigt gott och kan tänka mig att göra detta sen när jag inte äter LCHF också, fast då med lite mindre mängd sås. Såsen var också god kall så om man vill ha det till laxen så funkar det med:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0