Ibland önskar man att man var barn igen.

Nu har nervositeten inför nästa måndag och skolstarten börjat komma. Första gången man började skolan, i 0:an, kände man nog inget annat än glädje och nyfikenhet.
Den andra gången, det vill säga gymnasiet, mådde jag skit. Minns precis hur sugen jag var på att bli sjuk och slippa upprop och allt. Men efter en liten stund fattar man ju att man aldrig kan undvika det första mötet och det är ju lika bra att vara med från början när alla är nya. Fortfarande får jag samma känsla, så nervös för att se vilka man ska plugga med nu i tre år. Jag kommer vara så vilsen på den stora Högskolan i Halmstad och jag kommer troligtvis inte att känna en människa. Men på samma gång har man ändå kvar glädjen och nyfikenheten som fanns där när man var liten.
Jag vet att allt kommer att gå bra och att jag faktiskt kommer att överleva det hela.
Antar att det inte är lönt att skriva mer om detta nu när det kommer finnas mycket mer känslor som jag kommer vilja uttrycka på söndag kväll:P

Idag har jag varit vikarie i 3 hela timmar, gosh vilken jobbig dag;) Tycker dock att det är ganska skönt att bara ha korta pass. Denna veckan vill jag egentligen inte jobba utan bara vila inför att börja plugga nästa vecka. Men samtidigt så lockar tanken på en lön på kontot även i februari, trots att den inte blir så saftig så är pengar alltid pengar.

Fick i förra veckan besked om mitt lån och då jag valt att inte ta fullt lån betyder det att jag kommer få alla mina pengar i januari och februari och sedan bara bidraget fram till sommaren. Så det blir att hålla hårt i pengarna och portionera ut en lagom summa varje månad så att jag klarar mig. Kommer i vilket fall som helst att ha skulder ett antal år efter mina studier men inte i närheten av så mycket som om jag skulle behöva ta fullt lån. I vilket fall som helst så tror jag att detta kommer bli bra och jag har hellre lite skulder än att flytta hem igen och inte få bo ihop med Mattias.

Nu ska jag kolla på nyheterna, som tydligen handlar om prinsessans bröllop, 14 miljoner för att putsta och renovera kyrkan de ska gifta sig i. Det nämdes något om tops, hur noga kan det vara?




Kommentarer
Postat av: TERREH - GRATIS PERSONLIGA BLOGGDESIGNER!

Hej! Kikar in lite, allt bra med dig? :)

2010-01-13 @ 19:28:07
URL: http://terreh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0