Helg

Det är verkligen mycket att tänka på nu när man börjat plugga igen.. Självklart går inte helgen förbi utan att man måste plugga. Har några kapitel och en halv bok att läsa inför måndagens lektion. Då ska vi nämligen träna på "övre toalett" vilket är när man tvättar en person som själv inte kan ta sig till duschen. Därför ska vi träna på detta på varandra. Och just övre innebär att det inte är några intima delar av kroppen. Vi ska nog bara träna på själva bemötandet och att man själv får testa på att vara den som ligger i sängen och behöver hjälp. Kan tänka mig att det är rätt svårt och i vissa fall kanske även kränkande om man inte bemöter rätt.

Det ska i alla fall bli roligt att börja med lite praktisk övning nu också, då får man förhoppningsvis lite erfarenhet/bilder till all text man läst och kan förstå lite bättre.
Under dessa tre åren kommer vi att ha 5, 10 och 15 veckors praktik och det ser jag verkligen fram emot:)

Idag ska jag på kalas hos min moster som fyller år så nu blir det till att hoppa in i duschen och sedan göra sig redo för avfärd.


Kommentarer
Postat av: Mattias

Jag älskar dej sötnos!

2010-01-23 @ 20:13:36
Postat av: Tobias Martinsson - Mitt liv genom en kameralins

sv. Förlåt för det sena svaret, men nu är jag tillbaka! :D



ja, det är grymt läskigt ang identitet stölden. men nu verkar Polisen vara honom hack i häl så jag hoppas att dem skall ta fast honom när som helst..



Hoppas du haft en fin helg! :)



Kram Tobias

2010-01-24 @ 04:42:53
URL: http://perspektiw.blogg.se/
Postat av: jessica

"Sandra sa...



Vilket fint rum, snygga tapeter:)"

tack, andreas köpte en matta idag me:) värsta nice om jag får säga det själv :)

2010-01-25 @ 20:41:29
URL: http://www.jessicaamandah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0