Åh popcorn, vad gott! Åh popcorn, vad gott!

Sitter här, ensam hemma och käkar popcorn, så gott det är ibland. Speciellt när man börjar bli lite sådär småhungrig.
Har inte fått gjort särskilt mycket idag. Kom hem efter en regnig bilfärd vid halv 6 och somnade nästan med en gång. Sedan vaknade jag vid 11 och gick upp för att göra något vettigt istället, och nu fyra timmar senare sitter jag fortfarande här. Har inte fått gjort något direkt vettigt. Ringde ett samtal och beställde lite mackor och sallader till jobbet. Sedan skulle jag skriva lite Cv och skicka iväg då jag vill ha ett nytt jobb, men kom inte så långt med det heller. Tycker inte att det jag skriver blir bra så jag tänkte vänta tills Mattias kommer hit istället så att han kan hjälpa mig. Det är synd bara att det är så jäkla svårt att få jobb, sedan har jag ju faktiskt ett så helt körd är jag ju inte, men jag vill hitta på något nytt innan man börjar plugga igen.

Blev verkligen sugen på att åka iväg på lång-resa när jag lämnade av mostrarna på Landvetter i natt, men när ska jag få tid med det. Nu till våren, om man kommer in, så ska jag börja plugga i tre år. Knappast så att man har varken tid eller pengar till att sticka iväg en månad då. Och när man väl är färdig med utbildning då ska man börja jobba, sedan ska man ju ha barn också. Äsch, jag får resa sedan, när 40 års krisen börjar komma. För mig är faktiskt familj och barn viktigare än resor, jag skulle kunna skaffa barn nu, bums, men samtidigt så vet jag hur viktigt det är att man utbildar sig och har möjlighet till jobb innan man kastar sig in i något. Men jag längtar verkligen till den dagen, varför skulle jag annars läsa alla dessa mamma bloggar och längta efter att jag också ska få uppleva de dom gör. Det är så häftigt och jag kan inte tänka mig något bättre, det måste vara meningen med livet.
Mattias, du behöver inte oroa dig när du läser detta, våran tid kommer;) Önskar bara att den kom nu..

Ne, lång-resorna kan vänta. Först ska vi åka till London och ha det skönt:) Om ni har tips på vad man ska se när man är där så skriv till mig:)


Hatar alla ekorrar i London, de är så närgånga. Ser ni inte att denna har mord i blicken? Efter att jag tog fotot så gick vi fort därifrån...


Kramar från en barn- och London-längtande Sandra:P



Kommentarer
Postat av: Kickan

Hehe,vilken söt jäkel! :)

2009-09-29 @ 03:42:55
URL: http://kick86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0