"Du lever bara en gång"

Nu blev jag sådär irriterad igen..
Jag mår dåligt av folk som missbrukar orden i min rubrik. En vän på facebook skriver om sin tveksamhet till att göra en tatuering imorgon. Som svar på tvekan får han de hemska orden "du lever bara en gång".. Tvekar man till en tatuering, något som inte går att ångra, så ska man kanske vänta. Trots att man bara lever en gång. Kan man inte bara få göra vad man vill, vi har alla olika mål och drömmar.

Anledningen till att jag blir lite trött på detta är att jag tidigare fått höra detta ett antal gånger från ett antal olika människor. Mitt mål här i livet är inte att festa och dricka det betyder inte att jag inte skulle leva. Jag gör det bara på mitt sätt, så som jag vill att mitt liv ska se ut och så som jag vill kolla tillbaka på det och inte känna någon som helst ånger. Om 20 år när jag har mitt hus och min familj kommer jag knappast ångra att jag aldrig var ute på kvällen på min student, eller så många andra fester jag skippat, jag kommer inte heller att ångra att jag aldrig drack sådär mycket så att jag däckade... För i det stora hela, hur jäkla viktigt är det?

Låt folk bestämma över sitt liv själva. Sluta försöka få dem att få dåligt samvete av något de väljer att inte göra, för det val de gör är troligtvis så de vill att deras liv ska se ut.

Bittert inlägg, jag vet, men vad har man en blogg till om man inte får skriva det man känner.


Kommentarer
Postat av: emma

jadå den har varit helt okej tack (: vad har du sysslat med ikväll?

2009-10-21 @ 00:00:39
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej :)



Vilken mysig blogg du har! :)

Är allt bra med dig?

KRAM

2009-10-21 @ 17:19:56
URL: http://hasselqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0