Baka bröd

Mattias är och kollar på fotboll, så här sitter jag ensam i hans lägenhet. Har precis bakat lite bröd så här luktar väldigt gott inne:) Får säga att det ser gott ut det där brödet, bara vänta och hoppas att det inte är degigt innuti sen när man väl ska äta.
Håller på att tina kyckling, tänkte ha maten klar när han kommer hem. Idag blir det stekt kyckling och färdigköpt potatisgratäng. Den är så himla god den gratängen! Bara hoppas att jag lyckas med tillagningen, jag har en förmåga att bränna saker... Fast bröden klarade ju sig så jag kanske har en bra dag idag:P Det brukar annars vara Mattias som lagar maten, men idag ska jag göra ett försök, som sagt.
Glömde skriva innan att jag även köpte Twilight på gekås igår, jag ÄLSKAR den! Böckerna också för den delen, man kunde ju knappt lägga dem ifrån sig. Nu när man läst ut alla böckerna så tänkte jag läsa dem på engelska också, bara för skojs skull. Var inne på biblioteket i förra veckan och bad dem ställa mig i kö på den, de skulle dröja ett tag för det var 2 eller 3 personer före mig. Får nöja mig med filmen fram tills dess, kanske läsa böckerna på svenska igen. Längtar till premiären av den andra filmen som är i november! Den ska jag på!

Här har vi alla ingrediensrena till detta avancerade bröd:P

Resultatet

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är mig allt en fenomenal kock, att du inte lagar mat oftare är för mig ett mysterie!

2009-06-16 @ 20:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0