Ännu en helg som bara flög förbi..

Ja jisses vad fort tiden går på helgerna. Vi hoppade fredagens fest och gick på bio istället, den nya Beck filmen - i stormens öga. Riktigt bra film och det är alltid lika kul att få återse grannen eller höra alla Gundvald´s kommentarer. Innan bion skulle vi gå och äta någonting gott men det slutade med att vi stannade på jobbet efter att jag stängt och städat och käkade där istället:P
Lördagen var mest lugn, var i stan en vända och sedan fick jag även tvättat min bil. En stor del av dagen gick åt till att ligga i sängen med varsin bok och läsa, vi läser lika intressanta böcker båda två så då är det svårt att slita sig:P
Mattias lagade även god mat, vilket han alltid gör. Jag vet att han skriver att "inte alltid man lyckas med maten, men idag var en bra dag", men sanningen är att han alltid lyckas och det är alltid han som lagar maten. Jag själv ska helst inte vara i ett kök, det slutar bara med att maten är överkokt eller överstekt.

Nu är man i alla fall hemma hos familjen igen, och har precis kollat på Twilight. Jag blir så sugen på att se filmen när man läser boken. Tänkte även kolla på ett avsnitt av True Blood på svt.se innan jag somnar, har hört att den serien ska vara riktigt bra, så det blir mycket vampyrer idag. Imorgon är det jobb som väntar, likaså alla de andra dagarna, men på fredag då ska vi ha kick-off på kvällen, vad nu detta kan tänkas innebära. Förhoppningsvis ett bra avslut på jobb-veckan.

Natten ska spenderas ensam, utan någon brevid sig och utan någon annans andetag att somna till, inte så att jag brukar sova med olika varje natt, någon annans andetag är Mattias andetag:P
Men å andra sidan så sover jag nog säkrare här hemma då de tre senaste nätterna där Mattias bor har innefattat misshandel och skottlossningar, visseligen på det andra området men ändå. Det är helt sjukt. Jag kommer i alla fall aldrig att gå ut när det är mörkt ute där i fortsättningen, och jag vill verkligen inte att Mattias ska göra det heller. Jag hoppas verkligen att vi får lägenheten vi sökt, i Falkenberg, men på ett lite mindre händelserikt område om man säger så.

Lite bilder från Luxemburg och Danmark...


På Western Camp i Danmark



"Jag är ett sött litet regnmoln"


Sov så gott!

Kram Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0