LCHF

Det jag ska testa för att förbättra min hälsa är LCHF- Low Carb High Fat. Jag har läst en del om det innan men man får ju aldrig tummen ur så nu när jag måste ändra något så måste jag ju testa. Sen är det ju bara fem veckor också så om jag inte gillar det så behöver jag ju inte fortsätta.

"Det finns goda vetenskapliga skäl att LCHF fungerar. När du undviker socker och stärkelserik mat stabiliseras ditt blodsocker och det fettlagrande hormonet insulin sjunker. Då ökar din fettförbränning och du blir mättare.
Ät gärna: kött, fisk, ägg, ovanjordsgrönsaker och naturligt fett (som smör).
Undvik helst: socker och stärkelserik mat (som bröd, pasta, ris, potatis)." http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

Igår gjorde jag ett mat-schema för denna veckan och jag börjar imorgon. Så idag blir det till att storhandla. På handlalistan idag står bland annat;
Turkisk yoghurt, frysta bär, lax, 6 dl grädde, massa ägg, bacon, fiberhusk, feta, keso och creme fraiche.


Killing vid Vallarna


Kommentarer
Postat av: Evelina

heja dig! man blir ju mätt längre med sån mat :-)



Kram!

2011-04-26 @ 18:17:37
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0